Discussion: Penalties whistled and booed Print
Tuesday, 19 October 2010 21:30

From: Francis Hunt, player in Norway XV and Oslo Rugby Klubb:

"På lørdagens kamp mellom Norge og Danmark, ble den danske spilleren..."

På lørdagens kamp mellom Norge og Danmark, ble den danske spilleren som skulle ta straffer pepet og buet på av norske supportere. Som spiller for Norge har jeg selv erfart dette i utlandet. Spesielt i land der rugby fortsatt er under utvikling...

Spørsmålet NRF må stille seg selv er om dette noe vi kan akseptere, eller bør Norge gå foran og skolere sine supportere slik at vi kan kvitte oss med disse usportslige tendensene på våre kamper?

Francis Hunt

React by adding a comment.
You must login to norgesrugby.no first.

Last Updated on Friday, 10 June 2011 07:49

Comments 

+3 #1 Lars Solem 2010-10-20 11:40
Jeg ble rett og slett flau over buingen og tok dette med mine spillere etter kampen. Flere av de hadde vært med på det av gammel "fotballvane". Dette er ikke akseptabel oppførsel, og vi som er trenere må ta dette med våre spillere, og få de til å fortelle videre hvordan rugbysupportere skal oppføre seg.

+5 #2 Andreas Fyri 2010-10-20 13:07
Helt enig med Franny og Lars. Vi må rett og slett lære supportene våre rugby-kodeksen, ingen buing ved spark, klapping når skadet spiller går ut og ved bytter, uansett lag!

+5 #3 Stian Røstberg 2010-10-20 14:24
Bør man heller ikke klappe/applaudere hvis motstanderen bommer på en penalty heller?

+3 #4 Eivind Lunde 2010-10-21 08:59
Enig med både Francis, Lars, Andreas og også Stian.
Dette er jo noe speaker kunne opplyst om når det skjedde. Eventuelt skrive det i programmet.

+1 #5 Kristian Skjold 2010-11-06 19:51
Enig med dere alle. Supporterene som ikke kjenner til rugby-kodeksen bør få en innføring. Det er rett og slett skamfullt å bue under en sånn situasjon. Fikk det med meg mens eg såg kampen på fjernsynet, og mådde bare riste på hodet.

Login to post comments